Зацікавленість Західних країн у відновленні авіасполучення з Україною існує, проте все залежить від ситуації з війною, — зазначив Шевченко. 18.11.2024
Ілюстративне зображення: facebook.com/airportboryspil
Дискусія має місце. Проте наразі їй не вдалося дійти до рішення.
Україна проводить переговори з європейськими авіаційними компаніями на тему відновлення авіасполучення, повідомляє агенція Reuters. Яка ймовірність відновлення польотів над територією України в даний момент?
Стосовно повідомлення від Reuters, то воно базоване на інформації, яку оприлюднила українська сторона. Відбулося закрите обговорення можливостей, куди були запрошені можливі учасники цього ринку. Це були компанії, які представляють страховий сектор, лізингову сферу авіаційних двигунів, літаків, гелікоптерів, представники компаній, які працювали на українського ринку, українські компанії і компанії, які потенційно могли би взяти участь. За результатами цього обговорення ми побачили, що є дискусія. Ця дискусія поки не знайшла рішення, але там були присутні українські військові, представники ЗСУ і ми бачимо, що цікавість до цього напрямку є. Присутність на цьому обговоренні одного з головних постачальників лізингової техніки компанії AerCap якраз підтверджує цю зацікавленість, оскільки саме ця компанія втратила найбільше літаків, які їй не повернули з РФ після того, як взяли у лізинг. Тому щоб сказати, чи можливо зараз відновити польоти, потрібно мати додаткову інформацію. Від цього залежить життя людей. Це була закрита дискусія і ми не знаємо, що сказали українські військові. Проте можна сказати, що відбувається підтримка кваліфікації фахівців із диспетчеризації.
Якщо вартість квитків буде зависокою, то комерційний проєкт не працюватиме
Чи може Львів вже наступного року відкрити свої повітряні ворота?
Ми рухаємося в цьому напрямку від часу вимушеного закриття нашого повітряного простору. Але цей рух залежить від перебігу бойових дій. Західний світ живе економічними інтересами. Чи є економічний інтерес до польотів в Україні? Так. Але все впирається в забезпечення безпеки польотів. Все залежить від перебігу бойових дій. Позитивним моментом була присутність на цій дискусії Олега Захарчука, заступника командира Повітряного командування "Центр" з авіації. Тому було би добре знати його думку з цього приводу і вже потім зважити ризики і проводити перемовини з Європейською асоціацією безпеки польотів, щоб переконати їх бути на боці України щодо відкриття польотів. Ми бачимо комерційний інтерес у страховиків. Вони погоджуються страхувати, проте вартість одного літака оцінюють в 750 млн доларів, що в десять разів більше за вартість середнього літака. Теоретично вони згодні ризикувати за такі кошти, але де їх взяти? Крім того, яким чином розраховувати інші втрати, якщо станеться катастрофа? І яка тоді буде вартість польотів? Якщо вартість буде зависокою, то комерційний проєкт працювати не буде.
Василь Шевченко. Зображення: Світлана Мялик.
Багато досвідчених пілотів і стюардес отримали пропозиції від авіакомпаній Європи.
Де наразі перебувають українські літаки? Які методи їх використання, і чи приносить Україні з цього фінансову вигоду?
Угода про спільний авіаційний простір була укладена таким чином, що українські авіакомпанії не можуть безпосередньо здійснювати діяльність в європейському просторі без попереднього отримання спеціального дозволу. Компанії SkyUp вдалося пройти цей процес і наразі вони виконують рейси. Спочатку їхня діяльність полягала у виконанні рейсів для інших операторів або в наданні літаків в рамках мокрого лізингу, що включає наявність екіпажу. Деякі компанії опинилися на межі банкрутства, оскільки авіаційна галузь потребує значних фінансових витрат. Багато літаків, якими вони користувалися, не були їхньою власністю; це здебільшого були боргові зобов'язання або лізингові угоди. В таких випадках існує вимога своєчасної сплати платежів. Відсутність доходів ускладнює виконання цих зобов'язань. Щодо кадрової ситуації, то через зменшення попиту кваліфіковані пілоти та стюардеси отримали пропозиції від європейських авіакомпаній. Перед початком повномасштабного вторгнення у світі спостерігався бум авіаперевезень, що призвело до нестачі пілотів. Тому частина спеціалістів змогла знайти роботу в європейських компаніях.
Україна і далі займається підготовкою пілотів.
Якщо в Україні поновлять авіаперельоти, чи будемо ми змушені шукати нових пілотів, чи зможемо повернути тих, хто вже працює за кордоном?
Україна і далі займається підготовкою пілотів.. У нас розвивається авіаційна галузь, а з нею зростає нове покоління пілотів.
Авіаційна галузь РФ сформована з крадених літаків у світових лізингодавців
Володимир Зеленський дав зелене світло рішенням РНБО про введення санкцій на російські аеропорти Домодєдово та Шереметьєво. Яким чином ці санкції будуть реалізовані на практиці?
Рівень накладених обмежень залежить від того, наскільки світ відреагує на наше рішення включити певні суб'єкти до санкційних списків, а також наскільки ефективно ми зможемо переконати наших міжнародних партнерів зробити те ж саме. Це матиме на увазі зменшення доступу до ресурсів, підвищення страхових витрат, збільшення фінансових зобов'язань, скасування пільг та інші наслідки. Підсанкційні об'єкти стикаються зі значним зниженням інтересу з боку потенційних партнерів. Важливим аспектом у відносинах з Росією виявився імідж. Авіаційна інфраструктура Росії значною мірою складається з літаків, які були вкрадені у світових лізингодавців, і фактично ця галузь не може функціонувати без західних технологій. Однак аеропорти продовжували залишатися торговими центрами та острівцями розвитку, навіть у складних умовах. Тому ці санкції значно обмежать їхні можливості.