Європейський Союз наклав на компанію Meta штраф у розмірі 797 мільйонів євро за порушення правил.
Європейська комісія оштрафувала компанію Meta Platforms на 797,72 млн євро за зловживання на користь Facebook Marketplace.
Цю інформацію надає агентство Reuters.
"Європейська комісія наклала штраф на компанію Meta за те, що вона порушила антимонопольне законодавство ЄС. Це сталося внаслідок об'єднання її платформи для оголошень Facebook Marketplace з особистою соціальною мережею Facebook, що призвело до створення несправедливих умов для інших постачальників послуг онлайн-оголошень", - зазначається у повідомленні Єврокомісії.
Компанія Meta планує оскаржити це рішення.
Рішення ЄК було прийнято через два роки після того, як американського технологічного гіганта звинуватили в тому, що він надав несправедливу перевагу своєму сервісу приватних оголошень Facebook Marketplace, об'єднавши ці два сервіси.
Європейський Союз відкрив офіційне провадження щодо можливої антиконкурентної поведінки Facebook у червні 2021 року, а в грудні 2022 року висловив занепокоєння тим, що Meta пов'язує свою соціальну мережу Facebook зі своїми онлайн-сервісами класифікованих оголошень.
У 2016 році Facebook представив Marketplace, а вже наступного року сервіс став доступним у ряді європейських країн.
В ухваленні ЄС підкреслюється, що Meta неправомірно "прив'язує" Facebook Marketplace до основної платформи Facebook, змушуючи користувачів користуватися ним. У відповідь компанія Meta заперечує, що цей висновок ігнорує той факт, що користувачі мають можливість самостійно обирати, чи бажають вони взаємодіяти з Marketplace, і багато з них вирішують цього не робити.
Комісія дійшла висновку, що Marketplace може мати негативний вплив на розвиток великих онлайн-маркетплейсів у ЄС. Водночас компанія Meta заперечує, що Європейська комісія змогла надати достатні докази завдання шкоди конкурентам.
Недотримання антимонопольних норм Європейського Союзу може обернутися для компаній штрафом, що сягає 10% їхнього світового доходу.
Бекграунд. Раніше Mind повідомляв, що Комісія із захисту персональних даних Південної Кореї зобов'язала Meta Platforms сплатити 21,62 млрд вон ($15,67 млн) штрафу після того, як з'ясувалося, що компанія збирала конфіденційні дані користувачів і передавала їх рекламодавцям.